15 Kasım 2010 Pazartesi

Nahcivan'da Apaçi Virüsü


Şuu apaçi müziğini Allah n'yapmasınnn! Nahcivan'da bile virüs gibi yayılmış, herkesin telefon melodisi olmuş. hangi markette bi Azeri ile rast gelsem, birinin telefonu çalıyo, sonra o tanıdık müzik. ığğ diyorum her defasında. ilk gittiğim haftalarda da Demet Akalın ve Serdar Ortaç şarkılarını duyuyodum.


Burada elindeki cep telefonu ile yürürken caddede falan, müziği açıp dinlemek hatta sesini sonuna kadar açmak hiç abes değil. gençler bunu hep yapıyo. hatta kimin evinin önünde bi 2010 model Ladası varsa, ki genelde Nahcivan Lada cenneti, onun kapıları açık olur, açarlar bi tane özde hiç değişmeyen o azeri müziklerinden birini. gümbe de güm gümmm!.. yaf sokak inliyo. o müzik seviyesi ile gayet rahat bi kına gecesi, nişan, sünnet falan yapabilirisin, o kadar yani. ya dedim, kimse rahatsız olmuyo mu nasıl yani ya? kimse şikayet etmiyo mu? hem bu yokluğa bu teknoloji, ne ayak? burda normalmiş. tamam o zaman, bana biri sen anormalsin derse, kapımın önüne bi tane araba çekicem hurda falan hiç farketmez, açıcam ajdar'ı. çikita çikita muzzz.. diye, patlatcam bombayı. bence hala bilmiyolar zaten ajdar'ı burda, bilseler telefon melodisi yapmazlar mıydı hem? :P heheh ajdar çok tutarmış burda kim bilir, buraya konsere gelirmiş. hem de ayda bir falan, arayı soğutmadan. o kadar yoğun talep olurmuş yani düşünsene. şehrin göbeğinde, açıkhavada müzik ziyafeti. tüm şehirle beraber, çikita çikita muzzz.. hobaaaa!

Nahcivan'da taksiler nereye gidersen git sadece 1 manat. zaten uffacık bi yer olduğu için normal aslında bu rakam. biniyosun taksiye, adam bi açıyo radyoyu, kasetçalar'i allaahhh! adam nereye? diye soruyo, duymuyorum. efendim? diyorum anlamıyo. madem anlamıyosun be adam, kıssana şunun sesini. adetmidir nedir daha çözemedim. burda adet taksiye bindiğin an daha soluklanmadan müziği açmak. açıyolar, gaza basıyolar. vınnn! içerde sen sağa sola yapışıyosun, bi yandan kulaklarını tıkamaya çalışıyosun. öğğ öğğğ diye bilmem ne küçesineeeee!! diye gideceğin yeri söylüyosun. adam senden parayı alıyo, seni indiriyo, müzik bitiyo. mesela.. ya adamlara "müziği açmasanız.." falan gibi bi yorum da yapamıyorum. yani orda konuşma stilimin dışında konuşmam gerekiyo beni anlamaları için. yani "müziği açmasanız?" bi soru cümlesi ama adam boş boş bakıyo gözlerine. iyi de nee?? adam bakıyo suratıma. ya da adama "abi sen de mi?" dermişim. ehehe! anlar di mi?


arabaların içi temiz. sürekli çakmak gazı gibi bi koku var etrafta. evlerin önünden geçerken doğalgaz borularından tıss diye sesi duyosun, koku alıyosun ama ne patlama olmuş şimdiye kadar ne de yangın çıkmış. efsunlu bi yer burası. arabalardaki o benzinin kokusu bizimkilerden bi başka. daha keskin, ağır. zaten o kafa yapıyo 5 dakkada. eve gidene kadar sen mefta! "çall bi daha çall. o boktan şarkıyı kim söylüyodu ya? hahaha hayy boktan ama sevdim bunu! du duu bindiğim yere bi daha gidelim, ordan bi daha eve kadar getir beni. 2 manat. ;) ben hiç taksiye binmedim abi. yaralıııı yaralıııı.. kimsesiz çaresiz... yaralıııı.. bu işkenceye bayıldım abiii!" :P


bi gün valla psikopata bağlıcam taksinin birinde. biner binmez başlıcam damardan bi şarkıyı çığırmaya. "dertler derya olmuş, ben de bir sandalllll. savrulup gitmişim dağılmışım beennn.." diye. adamın eli kasetçaların düğmesinde çakılı kalacak öyle. her kıtanın sonunda adam müziği açmasın diye, ağzımla melodi yapcam. nını nıııııı...yaralııııı.. bi solukta ara vermeden ineceğim yeri, nını nıııı.. artık nam salarım Nahcivan'da. herkes herşeyi biliyo zaten burda. ben gelmeden, bütün sokağın haberi varmış benden. biz arabadan inip eve girerken, millet bahçe kapılarından kafalarını uzatmış beni görmeye çalışıyomuş. duyunca dumur olmuştum. ee ben kimseyi görmedim? dedim, onlar görmüş ama senii dedi Ç teyze. oleyy bee! dedim, iyi ki arabada aklıma gelen herşeyi yapmamışım. :P




Nazar etme n'olur, yaz senin de olur.

1 yorum:

nizi dedi ki...

o boktan şarkıyı kim söylüyodu ya? hahaha hayy boktan ama sevdim bunu! du duu bindiğim yere bi daha gidelim, ordan bi daha eve kadar getir beni. 2 manat. ;) ben hiç taksiye binmedim abi. yaralıııı yaralıııı.. kimsesiz çaresiz... yaralıııı.. bu işkenceye bayıldım abiii!" :P
ALLAH SENI GÜLDÜRSÜN)))))))))) sende nereden çıkmışsın böyle. Arasıra bakarım bloglara sana ilkdefadır rastlıyorum.))))))))))))))))))))))))